Kysy mitä vain, vastaa kysymyksiin tai paranna vastauksia.
Mitä tarkoittaa tarjooman segmentointi?
Vastaus:
Tarjooman segmentointi tarkoittaa prosessia, jossa markkinoija tai yritys jakaa tuotteensa tai palvelunsa eri asiakasryhmiin, eli segmenteihin, perustuen tiettyihin kriteereihin. Segmentointi voi tapahtua monin erilaisin perustein, kuten demografisten (ikä, sukupuoli, tulotaso), käyttäytymiseen (ostoskäyttäytyminen, brändiuskollisuus), psykografisiin (arvot, asenteet) tai maantieteellisiin (sijainti) tekijöihin.
Segmentoinnin avulla yritykset voivat räätälöidä tarjoomaansa paremmin vastaamaan eri asiakasryhmien tarpeita ja toiveita. Tämä voi johtaa parempaan asiakastyytyväisyyteen, tehokkaampaan markkinointiin ja lopulta lisääntyneeseen myyntiin, koska asiakkaat kokevat saatavilla olevat tuotteet tai palvelut osuvammiksi heidän omiin tarpeisiinsa.
Esimerkiksi vaatebrändi voi segmentoida asiakaskuntaansa eri ryhmiin, kuten nuoret aikuiset, perheet tai ikäihmiset, ja kohdistaa markkinointiviestinsä ja tuotevalikoimansa kullekin segmentille erikseen.
Liittyvät vastaukset
4. Mitä tarkoittaa segmentointi?
Mikä on valikoiman ja tarjooman ero?
Mitä on segmentointi?
Mida tähendab segmentointi?
Mitä tarkoittaa segmentointi?